Pagina's

maandag 24 juni 2013

RDHF Malmedy 2013

2013, het weer wil maar niet verbeteren. Half juni en nog steeds valt het water met bakken uit de lucht en is het veel te fris voor de tijd; zo ook afgelopen zondag! Peter en ik waren ingeschreven voor 115KM met 3000HM. Van vorige jaren weten we dat het loodzwaar zal zijn in deze condities. Het plan om samen te rijden, geen pech hebben en de wedstrijd goed door te komen is al bij al wel degelijk gelukt deze week. Toch licht in de tunnel met het oog op de Trans Alp die elke week dichterbij komt. Van bij de start heb ik goeie benen.Die van Peter willen minder mee.Na enkele Km raakt ook Peter opgewarmd en begint alles vlot te draaien. Tot we ergens door een diepe plas moeten rijden. Sealskinz zijn waterdicht langs alle kanten behalve langs boven natuurlijk.(Volgende keer "ducktape rond zijn kuiten). Voeten in ijskoud water en dan afdalen in de wind zijn voor Peter niet de geschikte combinatie. Met twee 'calippo's' in zijn schoenen doen we verder tot aan de rav en daar sokken uitkappen en weer verder...De strijd tegen de koude kan weer beginnen. We besluiten dan ook bij elke bevoorrading te stoppen zo dat hij zeker voldoende eet en niet nog kouder krijgt. Na meer dan 7u rijden zijn we vlak bij de finish, maar dan begint het precies nog maar. Een ware hel! Aan de laatste beklimming lijkt maar geen einde te komen, eenmaal boven krijgen we dan nog een onberijdbare singletrack voor de wielen. De moraal is onder nul zoals de gevoelstemperatuur van Peter's voeten. Ook mijn motoriek laat het nu af weten, als een blinde klungel ik mezelf door de modder. Nog een laatste afdaling. Door het bike park van Malmédy. Help waar is mijn downhillbike en mijn volle helm?"Joepie dat doe ik graag" knalt door mijn hoofd. Met één hand in kramp rijden we over de finish. We stellen beiden vast dat we toch redelijk "OP" zijn. Waar is onze Recupshake? Dit was zonder twijfel de langste rit uit mijn leven!! Eindresultaat 4de dame op 24 minuten van de Belgisch Kampioene Alice Pirard! UITSLAG 115KM

Geen opmerkingen:

Een reactie posten