Pagina's

dinsdag 10 september 2013

Grand Raid Godefroy Bouillon 2013

De vorige editie van de GRG was al geen succesnummer op gebied van organisatie en dit jaar is men er in geslaagd het nog slechter te doen. Van inschrijving tot prijsuitreiking, het hele gebeuren was één grote flop. Ook de opkomst was zeer pover, enkele jaren geleden waren er op de verschillende afstanden meer dan duizend deelnemers, dit jaar kwamen ze aan nog geen 500 bikers. Bij de start was het nog aan het regenen, maar we hebben dit seizoen al veel erger meegemaakt. Toch voor de zekerheid met regenbroek gestart, die ik onderweg heb uitgespeeld wegens te warm. Door de magere opkomst was de concurrentie niet echt groot. Op mijn eigen stevige tempo rijd ik de toch wel vermoeiende rit uit in 5uur. Niet enkel door de regen, die de dag en nacht voordien, het parcours zwaarder maakte, maar ook het alleen rijden was lastig. Heel af en toe kwam ik een enkeling tegen die er helemaal doorzat. Gelukkig kwam ik vanaf halverwege de rit Peter tegen die me van een propere bril en drinken kon voorzien. Bij de aankomst staat iemand met een chrono alle nummers te noteren. Echt middeleeuwse toestanden! Toch even controleren of ook mijn nummer genoteerd is. Na 2 uur wachten blijk ik de eerst vrouw op de 90KM te zijn. Door de slechte (lees: geen) communicatie stond ik nog alleen op het podium doordat de andere dames er niet van op de hoogte waren dat ze een podium hadden gereden en dus reeds naar huis waren. 1ste plaats in de aller laatste editie Grand Raid Godefroy

1 opmerking:

  1. sporters met relativiteitszin en de nodige humor in hun beschrijvingen van het gebeuren zijn een klasse appart in deze wereld.
    Proficiat Sara en Peter.

    BeantwoordenVerwijderen