Pagina's

vrijdag 22 maart 2013

BK XCO Koksijde

Dinsdag was het zover. In Koksijde werd het Militair Kampioenschap MTB georganiseerd op en rond het parkoers van de Wereldbeker veldrijden. Zand zal je denken? Vergeet het maar. Je moest al goed je best doen om nog zand te spotten. Het volledige parkoers was omgedoopt in één grote modderspeeltuin. Zo vroeg op het seizoen kan je dat natuurlijk verwachten. Al was het volgens de "locals" van 1992 geleden dat het zo nat was in de maand Maart. Mijn verwachtingen waren niet hoog gespannen. Koud, nat en te vroeg in het seizoen. De wintervoorbereiding is volledig in het teken van het BK Marathon en de Transalp in Juli. Maar een keertje anderhalf uur zwoegen in de modder mag er nu wel al tussen zitten. Om mezelf nog wat extra op te laden reed ik bij de senioren, alhoewel ik reeds mocht starten bij de veteranen. Stoer zal je denken, maar eerder stom, want die "mannekes" vlammen serieus door. Niettegenstaande de winnaar bij de veteranen (Ronny De Metter)slechts 4' minder snel reed op 4 rondjes dan de winnaar bij de senioren (Ruben Scheire). Ik eindigde uiteindelijk op een 22ste plaats op 20' van Ruben. Kon mijn tempo vlot vier rondjes aanhouden, en dat was een goeie test om wat geruster te zijn na een winter met alleen maar trainen. En omdat Baloise wat te laat was met de levering van de truitjes nog één keer in retro-teamuitrusting. Morgen zijn de nieuwe er. Zondag gaan we die vuilmaken in Andenne op de Primavera. :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten