Pagina's

zondag 8 juli 2012

Houffamarathon 2012

5u30 tijd om op te staan. Na heel wat teleurstellingen en de weersverwachtingen van vandaag heb ik wijselijk mijn doelstellingen aangepast. Uitrijden aan een constant tempo zonder fouten te maken. Om 8u aangekomen in Houffalize heb ik het daar nog nooit zo rustig geweten. Dit heeft wellicht met het weer te maken. Nummers halen, klaar maken en opwarmen. Om 9u staan we klaar aan de start en daar komen de donkere wolken al. Op het moment van het startschot zetten ook de hemelsluizen zich open. Gelukkig starten we met een stevige klim, we hebben het dus al snel weer warm. De eerste groep neemt een voorsprong, maar dit keer laat ik met niet vangen ik rijd mijn eigen tempo en dit werk prima. Op 45km halen we een gemiddelde van 19km/u en dat is niet slecht als je weet dat we in de modder van links naar recht schuiven en het dat we in de afdalingen of met de remmen toe naar beneden moeten rijden of bij trappen of je rijdt vast.Op 87 km staat er een gewonde aan de kant en even stop ik.Peter laat me door rijden en blijft zelf even achter (een open arm breuk). Na nog enkele hoogtemeters en een technische afdaling bereik ik de finish.Nu nog een plaatselijke beklimming uit de wereldbeker waar de meeste wandelen rijd ik helemaal naar boven.Nog een laatste keer te dalen en in het wiel van een Versluys rijder spurt ik mee naar de finish. Pfff ... Enkele minuten later wordt ik als eerste dame afgeroepen, maar al snel wist ik dat er een foutje was. Ik kwam Hilde tegen die aan haar bloedende knie te zien blijkbaar een ongelukje had, maar wel als eerste over de streep was. Na veel getel bij de officials blijk ik tweede te zijn. Eindelijk een goede rit die een podium opbrengt, hier heb ik naar gesnakt. Even later zie ik Peter aankomen helemaal kapot, maar blij met het resultaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten