Pagina's

woensdag 6 juni 2012

Hagelandsechrono 2012

Absoluut een rit om naar uit te kijken. Net als vorig jaar in prachtig weer, nu was het iets frisser en dus ideaal! Langdorp met de weinige hoogte meters en de droge grond beloofd weer een zeer snelle race te worden. We vertrekken vroeg, want na de rit moet ik op school nog cowboy gaan spelen ter gelegenheid van het schoolfeest. Al snel waren we weg, maar in de eerste kilometers maak in een klein stuurfoutje en daar gaan we tegen de vlakte. In een mum van tijd zit ik weer op de fiets en ga ik er weer helemaal voor. Ook bij Peter gaat het wat minder vlot bij de start, het voorwiel schuift een beetje weg in de bochten. Gelukkig hebben we snel een goed tempo gevonden. Alles verloopt prima tot we op de baan rijden en een pijl naar links tegen komen we slaan in, maar op het moment dat we net over een grote boomstronk springen die de weg blokkeert keren de rijders voor ons terug. We zijn fout! Terug door de brandnetels, over de boom en de baan op. Kostbare tijd ging daar verloren! Na 50KM krijg ik het moeilijk, oeps ik heb te lang niet gegeten. Ik prop mijn mond vol en tracht het zo snel mogelijk naar binnen te krijgen ook al weet ik dat het even duurt voor de brandstof zijn effect zal hebben. Na 10 KM vechten tegen mezelf kom ik er door. Nog een klein uurtje en we zijn er. Op 3u51 halen we de eindstreep! Onderweg naar de auto komen we een bekende tegen, ja hoor ook Hilde Verschave was paraat met een voorlopig eerste tijd van 3u35. Nu eerst snel douchen, spaghetti eten en gaan kijken nar de voorlopige stand. Om 14u sta ik op een 4de plaats, opnieuw net niet, maar de tijden liggen wel heel dicht bij elkaar. Volgende afspraak is Raid des Hautes Fagnes (Malmedy) Uitslag HC 2012

Geen opmerkingen:

Een reactie posten