Pagina's

vrijdag 10 mei 2013

Les Cimes de Waimes

Eindelijk de eerste grote test! De planning was om Waimes te combineren met de 3daagse BeMC. Door mijn armbreuk werd er enkele weken geleden roet in het eten gegooid waardoor het onzeker was dat ik nu al kon deelnamen. Na overleg met de kiné was de 85 KM een beetje te riskant dus koos ik als test voor mijn arm de 45Km. De bedoeling was vooral om te kijken of de afdalingen haalbaar waren met het oog op het BK van volgende week. Om 9u gingen Peter en ik beide van start, Peter voor de 85KM en ik de 45KM. Peter zou de hele race op hartslag rijden aangezien er nog 3 zware dagen volgen in La Roche. Een uurtje voor de start zetten de hemelsluizen zich open, gelukkig is het bij de start gestopt en kunnen de regenjasjes weer uit. Van bij de start ben ik goed mee, de andere dames zitten vlak voor mij. Het is vooral zaak om mijn eigen race te rijden en NIET te vallen. Een tijdje rijd in 2de positie tot Ilona me voorbij vliegt. Aan de skipiste geraak ik al rijdend goed boven tussen de wandelende mannen. Na 2u35 kom ik aan de finish en heb een goed gevoel. Een derde plaats op 4 minuten van de eerste dame Clémence Baude en Ilona Meter. Na het kuisen van de fiets, douchen en eten ga ik Peter aan de finish op wachten. Na 5u13 vlak voor het podium van de 45KM komt Peter over de streep gereden. Buiten het missen van de start heeft hij een zeer goed gevoel. Na een hele mooie, maar vettige race een tevreden gevoel. Nu op naar La Roche waar ik Peter afzet en zondag weer zal ophalen. UITSLAG 45KM UITSLAG 85KM

Geen opmerkingen:

Een reactie posten