Pagina's

dinsdag 21 mei 2013

BK XCM La Reid

Maandag was het dan zo ver onze eerste deelname aan het BK Marathon in La Reid. Deze wedstrijd hadden we al vaker gereden, maar nooit eerder als BK of in zulke zware omstandigheden. Ardenne Trophy is één van de mooiste en zwaarste marathons in België. Na een hele week regen en regen op de dag zelf was het hele parcours omgedoopt tot een ware modderpoel. De eerste 20 KM heb ik in het wiel van Kristien Nelen (gewezen belgisch kampioene) gereden, maar makkelijk ging dat niet. Aan de eerste bevoorrading besluit Peter te stoppen door verkrampte vingers en voeten van de koude. Rond KM 30 maak ik in een snelle afdaling een val, mijn stuur staat scheef gelukkig krijg ik het snel recht en kan ik weer de fiets op. Naast enkele schaafwonden heb ik fysiek niets, maar het vertrouwen heeft een deuk gehad. Vanaf dan wordt elke afdaling een beproeving om goed recht te blijven, door de modder ga je niet enkel naar beneden, maar ook van links naar rechts. Een groepje van 3 vrouwen komt me voorbij gereden en ik kan niet meer mee. Even twijfel ik om bij de volgende bevoorrading op te geven tot ik Peter daar zie met een nieuwe bril, drinken en eten. Ik besluit de hele race uit te rijden en uiteindelijk lukt het. Het was echt een mentale strijd met mezelf. Aan de streep blijkt dan ook dat bijna 50% van de starters opgaf door de weersomstandigheden. UITSLAG 90KM

Geen opmerkingen:

Een reactie posten