Pagina's

donderdag 4 april 2013

Trans hospitaal Livigno

2 weekjes vakantie in Livigno!Een perfecte combinatie hoogte training, spelen in het snowpark en trainen op de fiets. Maandagmiddag neemt Peter een box en botst met zijn rechter scheen tegen de rand. Goed hard wrijven, het zal maar een blauwe plek zijn, tot we de broek naar boven trekken. een verticale snijwond van 6 cm open tot op het bot. Na een telefoontje wordt hij snel van de berg gevoerd waar de ziekenwagen klaar staat richting ziekenhuis. 2uur en 5 draadjes later staan we weer op de sneeuw. Twee dagen later mooie zonnige dag! Na de hele voormiddag springen en railen, spring ik nog een laatste keer langs de kant en hopla. Ik land in zachtere sneeuw dan verwacht, verlies mijn evenwicht en zet in een reflex mijn rechterhand verkeerd neer. Onmiddellijk voel ik dat het niet oké is. Zelfs zonder mijn handschoen uit te doen kon je duidelijk zien dat mijn arm helemaal scheef stond. Nog even hoop ik dat het enkel een ontwrichting is, maar de reactie van de dokter op pist is veel zeggend. Even later in het ziekenhuis brengen de foto's uitsluitsel. Breuk van de radius ter hoogte van de pols. Peter kan gelukkig alle geplande wedstrijden rijden, mijn doelen zullen enigszins moeten worden bijgesteld. "Les cimes de Waimes" en de BeMC worden alvast geschrapt :( Een weekje stil zitten en dan hopelijk een snelle revalidatie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten