Pagina's

maandag 10 september 2012

Bouillon 2012

Zaterdag al vertrokken richting Bouillon, want voor de 90KM zouden we starten om 8u en om 5u opstaan of vroeger zagen we werkelijk niet zitten. Gelukkig werd er goed weer voorspeld en dan is het geen probleem om met een klein tentje te gaan. Zaterdagochtend om 6u uit de veren zodat we tijd genoeg hadden om van de camping tot aan de start te geraken en nog wat op te warmen, want warm was het toen zeker nog niet! Al van bij de start heb ik een goed gevoel en hoop stiekem dat het blijft duren. Na enkele KM rijdt Peter plat, ik rijd verder aangezien alles vlot loopt. Op mijn eigen tempo haal ik nog enkele vrouwen in die nog even in het wiel blijven, maar al snel het gat moeten laten vallen. Plots komt Kristien Nelen me voorbij, ik weet dat ik moet proberen aanklampen en dat lukt. Uiteindelijk ga ik haar voorbij en als ik na enkele minuten omkijk volgt ze niet meer. Als ik op KM 45 dan ook nog Kim Saenen aan de kant zie staan met een lekke achterband, weet ik dat ik moet blijven trappen. Een hele tijd lukt het om van het ene groepje naar het andere te rijden, maar na een tijdje kom ik niemand meer tegen. Alleen rijden is niet makkelijk. Soms heb ik het ook moeilijk om mijn tempo erin te houden. Na 55KM is Peter daar en zet me nog even uit de wind, maar dan moet hij bekomen van de achtervolging om mij bij te halen. Ik rijd verder om mijn goede plaats te behouden, maar dan is Kim daar. In de afdalingen en het gedeelte waar we onze fiets over en onder hindernissen moeten krijgen kan ik haar bij houden, maar de eerst volgende klim moet ik afhakken. Ik kan het tempo echt niet volgen en spoor mezelf aan om niet stil te vallen. Als de aankomst in zicht is hoor ik Peter roepen: "Komaan volhouden je rijdt op een 4de positie". Peter was na 75km binnengereden met een leeg gevoel. Dan weet ik al dat ik geen plaatsen meer kan goed maken, maar ik ben dicht bij de finish. Bij de aankomst valt de hitte zwaar, maar een voldaan gevoel overheerst. Het was een mooie afsluiter! Na Bouillon niks meer gepland op de agenda voor 2012. Bij de prijsuitreiking blijkt dat ze ook de vrouwen in hun leeftijdscategorie opdelen. En als 2de elite mag ik het podium op! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten